%

духовний розвиток       Вихід

Для лучшей работы сайта воспользуйтесь браузером Intenet Explorer
Меню сайту

Міні-чат
 
200

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Головна » 2015 » Лютий » 13 » СИСТЕМА РОБОТИ З МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
18:13
СИСТЕМА РОБОТИ З МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

СИСТЕМА РОБОТИ З МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

      Весь колектив  ДНЗ № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області   чітко усвідомлює, що духовно-моральне виховання, виховання у дітей загальнолюдських цінностей- справа складна й делікатна, це праця з душею дитини, яка вимагає любові й терпіння та ефективних методів взаємодії. Свою місію педагоги закладу  вбачають у навчанні вихованців жити серед людей, розуміти їхні взаємовідносини, відрізняти добро від зла, отже набувати життєвої компетентності, вчитися любити прекрасне.

       Колектив ДНЗ № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області   працює за  програмою «Дитина», так як вважає, що вона  зорієнтована на основні тенденції особистісно орі­єнтованої, гуманістичної освіти та психологізації пе­дагогічної роботи з дошкільниками.  Дана програма в повній мірі сприяє забезпеченню гуманізації освітньо-виховного процесу, виховання у дітей загальнолюдських якостей і чеснот.  

   Тому ми розробили свою систему роботи по формуванню загальнолюдських цінностей (додаток 1), яка передбачає:


роботу з педколективом;

роботу з дітьми;

роботу з батьками.                                                                           Додаток 1

                Варто зазначити, що на основі програми «Дитина», основних її тематичних підрозділів, а саме:

 -«Дитина в довкіллі»

-«Художня література»

-«Зростаємо дужими»

-«Віконечко в природу

-«Мова рідна, слово рідне»

 -«Чарівні фарби і талановиті пальчики»

-«Привчаємось працювати»

-«Граючись, зрозростаємо»

-«Прилучаємось до музичної скарбнички»

-«Розвивальне предметне середовище» ,   розроблено систему роботи   з дошкільнятами,  яка  в повній мірі забезпечує формування у  дітей моральної позиції, моральної орієнтації, моральних акцентів, моральних навичок, основ моральної мотивації, соціально-моральної активності тощо.

   Практика роботи педагогів закладу засвідчує, що робота в системі має позитивні результати, в цьому допомагає  розроблена мережа освітньо-виховної роботи для дітей молодшого, середнього, старшого дошкільного віку, в якій чітко простежуються різні форми роботи з малечею, що сприяють формуванню загальнолюдських цінностей.

    Педагогічний колектив закладу спирається на розроблений механізм   морального виховання дошкільників, що впливає на виховання у дітей загальнолюдських цінностей.

З практики роботи можна констатувати, що міцність, стійкість моральних якостей залежать від того, як вони сформувалися, який механізм був покладений в основу педагогічного впливу.
Механізм морального становлення особистості:
(Знання та уявлення) + (Мотиви) + (Почуття і відносини) + (Навички і звички) + (Вчинки і поведінку) = Моральна якість.


   Для формування будь-якої  моральної  якості, загальнолюдської цінності важливо, щоб вона  проходила усвідомлено. Тому потрібні знання, на основі яких у дитини будуть складатися уявлення про сутність морального гатунку, про його необхідність і про переваги заволодіння ним. У дитини має з'явитися бажання опанувати моральним  якостями, тобто важливо, щоб виникли мотиви для придбання відповідного морального гатунку (додаток 2)    

    Процес гуманізації   в  ДНЗ № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області здійснюється за допомогою   засобів, серед яких , зокрема:  художні засоби; природу; власну діяльність дітей; спілкування; навколишнє оточення.

1. Група художніх засобів: художня література, образотворче мистецтво, музика

Тощо.   Ця група засобів дуже важлива, оскільки сприяє емоційному забарвленню пізнаваних моральних явищ. Художні засоби найбільш ефективні при формуванні у дітей моральних уявлень і виховання почуттів.


2. Засобом морального виховання дошкільників є природа. Вона здатна викликати у дітей гуманні почуття, бажання піклуватися про тих, хто слабший, хто потребує допомоги, захищати їх, сприяє формуванню у дитини впевненості в собі. Вплив природи на моральну сферу особистості дітей багатогранно і при відповідній педагогічної організації стає значущим засобом виховання почуттів і поведінки дитини.

3. Засобом морального виховання дошкільників є власна діяльність дітей: гра, праця, вчення, художня діяльність. Кожен вид діяльності має свою специфіку, виконуючи функцію засобу виховання. Але цей засіб – діяльність як така – необхідно, перш за все, при вихованні практики моральної поведінки.
Особливе місце в цій групі засобів відводиться спілкуванню. Воно, як засіб морального виховання, найкраще виконує завдання коригування уявлень про мораль і виховання почуттів і відносин, загальнолюдських цінностей.

 4. Засобом гуманізації педагогічного процесу є   вся та атмосфера, в якій  живе  дитина, атмосфера, яка     пронизана доброзичливістю, любов'ю, гуманністю , мораллю.  Навколишнє дитини обстановка стає засобом виховання почуттів, уявлень, поведінки, тобто вона активізує весь механізм морального виховання і впливає на формування певних моральних якостей, загальнолюдських цінностей.
      Вихователі дитсадка, обираючи   засоби  виховання,  велику увагу звертають на   провідну  мету, вік  вихованців, рівень їх загального й інтелектуального розвитку, етапу розвитку моральних якостей, загальнолюдських цінностей тощо.

 

   В процесі дослідно-експериментальної роботи вихователі дитсадка використовують різноманітні методи і прийоми  морального виховання дошкільників у контексті гуманізації педагогічного процесу. А саме:

 

- Методи формування моральної поведінки: вправи, доручення, вимога, виховні ситуації;
- Методи формування моральної свідомості: пояснення, умовляння, навіювання, прохання, етична бесіда, приклад;
- Методи стимулювання: заохочення, змагання, схвалення, нагородження, суб'єктивно-прагматичний.

 

 


 

 

Переглядів: 439 | Додав: ludmila09 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Розташування садка на мапі

Поділитися


Оголошення





Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728

Архів записів

Пошук

Форма входу

Логин:
Пароль:


Новини садка

 

           Друзі  сайту



МОНмолодьспорту




Педагогічна преса




Корисні посилання






e-mail: prilykidnz9@yandex.ua

Конструктор сайтів - uCoz