%

Логіко – математична компетентність дитини : наступність довкілля і школи.       Вихід

Для лучшей работы сайта воспользуйтесь браузером Intenet Explorer
Меню сайту

Міні-чат
 
200

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Логіко – математична компетентність дитини : наступність довкілля і школи.

  Питання підготовки дитини до школи, визначення завдань  дошкільної і шкільної освіти лишається  дискусійним.

Введення обов’язкової дошкільної освіти старших дошкільнят має забезпечити усім дітям належний рівень готовності  до шкільного навчання, а отже, й адаптацію до нових умов життєдіяльності. Важливе значення у цій справі має реалізація принципу наступності між довкіллям та початковою школою.

Логіко – математичний розвиток дошкільника  - один з найважливіших аспектів його підготовки до школи оскільки передусім сприяє формуванню у майбутнього школяра вміння розв’язувати  інтелектуальні і практичні завдання в різних видах діяльності, оперувати моделями розвязку.

   Педагогічна робота з розумового розвитку й  математичної підготовки дітей визначена  Базовим компонентом дошкільної освіти  в Україні, згідно з яким  формування  логіко – математичних уявлень  в Україні, згідно з яким формування логіко – математичних уявлень дитини здійснюється у сферах життєдіяльності «Я Сам» , « Люди», « Культура «, « Природа» , за змістовними лініями: « Предметний світ», « Я – психічне», « Я – соціальне» і передбачає набуття дошкільником відповідних знань і вміння застосовувати їх на практиці.

    В узагальненому вигляді рівень  логіко – математичної компетентності майбутнього першокласника визначено в розділі  Базової  програми « Портрет дошкільника напередодні вступу до школи».

                Логіко – математична компетентність випускника дитсадка.

·       Порівнює , зіставляє, аналізує, виробляє власні судження.

·       Знаходить кілька варіантів розв’язання  проблем.

·       Знає основні числа, здійснює розрахунки, розв’язує прості арифметичні задачі.

·       Здійснює серію за величиною, масою, об’ємом, розташування в просторі, перебігом подій у часі.

·       Класифікує геометричні фігури, предмети та їх сукупності за якісними ознаками та кількістю.

·       Вимірює кількість, довжину, ширину, висоту, об’єм, масу, час.

·       Проявляє інтерес до математичної діяльності.

·       Знає співвідношення між одиницями часу, вміє визначати час за годинником.

·       Прагне самостійно розв’язувати логіко – математичні задачі.

            Спільні завдання дошкільних і шкільної програм.

·       Узагальнення ц систематизація знань дітей про ознаки предметів, пов’язані з їхньою формою, величиною, розташуванням на площині та у просторі.

·       Формування  вміння  порівнювати предмети за певною ознако

 ( довший, коротший, однакові за довжиною; важчий, легший, однакові тощо).

Формування вміння визначати кількість елементів  множин й порівнювати множини за кількістю їхніх елементів  . Вправляння в порядковій та кількісній лічбі.

  Саме ці завдання , мають бути основним змістом дошкільної математичної підготовки.  Для того, щоб  вона була максимально якісною, важливо дотримуватися принципу її наступності з подальшим навчанням у школі.

  Готуючи дітей  до школи, педагог на повинен забувати про різні  темпи дозрівання кори головного мозку та інші індивідуальні психофізіологічні відмінності.

   Не варто  вимагати від кожного малюка  вміння вимірювати величини: довжину  - сантиметром, метром; об’єм – літром, масу – кілограмами… У школі  метр  як  одиниця довжини вводиться під час вивчення чисел першої сотні, наприкінці 1 класу, а вимірювання часу за допомогою годинника – на початку навчального року в 3 класі.

   Оскільки нині обов’язковою є дошкільна  освіта старших дошкільнят, а отже  і їх логіко – математична  підготовка , маємо  звернути  особливу увагу на  п’ятирічних дітей, які на відвідували дитсадок і не  володіють  знаннями ,  передбаченими програмами попередніх груп. Для них деякі завдання можуть виявитися  складними.  Важливо й те . що  логіко – математична підготовка всіх п’ятирічних  має здійснюватись на основі глибокого вивчення вікових особливостей старших дошкільнят. Цей вік характеризується рядом змін та новоутворень, пов’язаних, насамперед, з новим рівнем розвитку внутрішнього плану  дій, мислення, розуміння символізації об’єктів  й відношень,  здатністю до мовленнєвої регуляції, розвитком довільної поведінки .

   Беручи до уваги все вище зазначене, а також вимоги та завдання Базового компонента, Державної базової програми « Я у Світі» та програми з математики для 1 класу ,  можна  визначити такі головні  напрямки  формування  математичної готовності п’ятирічної дитини до навчання.

1.    Формування прийомів розумових дій ( аналізу, синтезу, узагальнення, класифікації): виділення ознак предметів(  форма, розмір, колір, матеріал тощо); порівняння предметів за  спільними та відмінними ознаками; визначення істотних ознак групи предметів.

2.    Розвиток словесно – логічного мислення: вживання логічних сполучників: і, або; розуміння понять: кожен, один з, хоч би один, усе, деякі, і тому подібне; робота з умовиводами: істинні та хибні умовиводи.

3.    Формування вміння слухати і виконувати інструкцію дорослого.

4.    Розвиток дрібної моторики, тактильного, слухового, зорового сприйняття.


Розташування садка на мапі

Поділитися


Оголошення





Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук

Форма входу

Логин:
Пароль:


Новини садка

 

           Друзі  сайту



МОНмолодьспорту




Педагогічна преса




Корисні посилання






e-mail: prilykidnz9@yandex.ua

Конструктор сайтів - uCoz