%

Звіт про завершення ІІІ (формувального) етапу       Вихід

Для лучшей работы сайта воспользуйтесь браузером Intenet Explorer
Меню сайту

Міні-чат
 
200

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Ми-в експерименті

Частина ІІІ

 

Дошкільний навчальний заклад № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області продовжує здійснювати дослідно-експериментальну роботу за темою ‘’Виховання у дітей загальнолюдських цінностей у контексті гуманізації педагогічного процесу сучасного дошкільного навчального закладу’’.

Матеріали з досвіду роботи педагогічного колективу було опубліковано у газеті ‘’Дитячий садок.Управління’’ №1 (35) 2014 р., № 11 (45) 2014 р.

 

Звіт про завершення ІІІ (формувального) етапу

дослідно-експериментальної роботи за темою

 ‘’Виховання у дітей загальнолюдських цінностей у контексті гуманізації педагогічного процесу сучасного дошкільного навчального закладу’’

(січень 2014 р. – травень2016 р.)

Відповідно до  затвердженої програми проведення ДЕР протягом січня 2014 року по травень 2016 року в ДНЗ № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області здійснювався ІІІ (формувальний) етап експерименту, завданнями якого були :

 1. Організація роботи з виховання загальнолюдських цінностей особистості дітей дошкільного віку: здійснення експериментальної перевірки висунутої гіпотези, концептуальних положень тощо.

2.Обговорення ходу реалізації експерименту в навчально-виховному процесі в ДНЗ на засіданнях педагогічних рад, семінарах-практикумах тощо.

3.Розробка педагогами додаткового методичного інструментарію з досліджуваної  проблеми.

У ході даного етапу дослідно-експериментальної роботи здійснено апробацію функціонально-змістової моделі роботи з дошкільнятами на основі використання ІКТ, новітніх методів і прийомів  формування   морально-етичної культури вихованців  основною складовою якої є створення сприятливого освітньо-діяльнісного простору для  морального становлення підростаючого покоління. Вихователі закладу в ході практичної роботи в належній мірі розкрили  педагогічну  здатність відбирати кращі моральні надбання минулого і сучасного, опанували нові технології роботи з дітьми з метою їх  морального становлення.

Варто зазначити, що процесуальний компонент розробленої моделі  практичної роботи на формувальному етапі по питанню формування  загальнолюдських цінностей у дітей дошкільного віку, представлений чітким  алгоритмом дій з організації практичної роботи з дітьми, педагогами, батьками   на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій, а саме:

 *діагностика,     прогнозування результатів виховного процесу, планування виховної взаємодії, реалізація намічених планів , повторне діагностування ефективності використання  сучасних методів і прийомів,  корекція, регуляція виховної взаємодії.

Змістовий компонент функціонально-змістової моделі  роботи на ІІІ етапі по темі ДНР   передбачав діяльність педагогічного колективу у таких напрямах:

-         удосконалення майстерності педагогів щодо використання сучасних методів, прийомів, технологій у формування  загальнолюдських цінностей у дітей  та розвиток системи цінностей педагога;

-         сприяння опануванню  дітьми моральних правил та норм, вихованню у них  етичних чеснот, формуванню умінь та досвіду практичного застосування  гуманних норм та правил;

-         підготовка батьківської громади до розвитку системи моральних цінностей своїх дітей в умовах сімейного виховання;

-         налагодження зв’язків із громадськістю, визначення оптимальних форм співпраці щодо реалізації завдань дослідно-експериментальної роботи.

Виховання  загальнолюдських цінностей  дошкільнят протягом перебування в трьох вікових групах здійснювалось шляхом доцільного поєднання як сучасних традиційних форм і методів виховної взаємодії, так і з використанням нових можливостей  інноваційних технологій та   використання педагогічних спадщин педагогв-гуманістів-С.Русової, Г.Ващенка, В.Сухомлинського.

У центрі розробленої моделі - ДИТИНА, яка має свої інтереси та є членом   колективу. З огляду на це, педагоги закладу створили сприятливі умови для оптимального використання інформаційно-комунікаційних технологій у вихованні моральної культури дошкільнят через їх інтереси та забезпечують організацію життя  дитячого  колективу так, щоб  ДИТИНА свої знання  вміла застосувати  в суспільному житті.  У ході реалізації моделі враховувались фактори соціального впливу на процес виховання  морально-етичної культури  дошкільнят, а саме: суспільні відносини, масова культура, засоби масової інформації тощо.

Варто зазначити, що  спільна робота педагогічного та батьківського колективів, вкотре  підтвердили, що дитячий садочок, родина  покликані  брати активну участь у процесі духовного відродження нації, забезпечивши наповнення різних ланок освітньо-виховного процесу змістом, який допомагав би дорослим виховувати чесні і  сильні характери, формувати сумління й громадські чесноти – працьовитість, самопожертву,  пошану до старших – і спонукав би дітей  зростати корисними своєму народові.

Тільки  щоденна систематична і планомірна робота з проблем формування духовних цінностей  у дітей, починаючи з молодшого дошкільного віку, створення умов, за яких вони мають можливість закріплювати знайомі морально-етичні правила та засвоювати нові правила поведінки, забезпечили досягнення високих результатів  у роботі з формування у вихованців морально-етичної культури.

Слід відмітити, що зміст практичної роботи з дітьми, в рамках проведення ДЕР, був  наповнений  цікавими й доступними для дошкільнят фактами із життя, ситуаціями морально-етичного змісту, наочним матеріалом, творами дитячої художньої літератури, кращими зразками народної творчості, іграми морально-етичного спрямування тощо.

    Педагогічний колектив спрямував свої зусилля на апробацію процесуального та змістового компонентів моделі формування основних видів моральних цінностей:

1)      Національні цінності;

2)  Громадські цінності;

3)  Сімейні цінності.

Варто відмітити, що до методів, які забезпечули створення в дітей практичного досвіду суспільної пове­дінки, вихователі виділили:

1) виховання моральних звичок;

2) приклад дорослих або інших дітей;

3) цілеспрямовані спостереження за пра­цею дорослих або грою дітей;

4) організація спільної діяльності;

5) спільна гра.

Моральне виховання дітей  здійснювалося  в різноманітніших умовах: у по­бутовій і повсякденній діяльності, у грі й на спеціально організованих заняттях.

    Практична роботи  вихователів з дітьми довела, що дієвими методами, спрямованими на формування моральних уявлень, суджень і оцінок,  є гра, бесіда педагогів  на етичні теми, читання художньої літератури, розглядання й обговорення картин, метод переконання, а також метод заохочень, ри­туали вітання й прощання, святкування днів народжень, допомоги дітям у конфліктних ситуаціях, нейтралізації агресивних проявів, а також демонстрації дітям норм справед­ливості та їх рівня прав тощо.  

 Педагоги закладу велику увагу приділяли формуванню моральних оцінок і суджень: уявлень про добро й зло, про норми моральної пове­дінки, про правильні й неправильні вчинки. Використання цього методу передбачала, що моральні уявлення переростають у моти­ви власних дій дитини й стали запорукою й джерелом її альтруїстичної поведінки.

Педагоги дослідно-експериментальної групи велику увагу приділяли сферам морального розвитку дошкільника

 

Скачати повний файл 


 

 

 


Розташування садка на мапі

Поділитися


Оголошення





Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук

Форма входу

Логин:
Пароль:


Новини садка

 

           Друзі  сайту



МОНмолодьспорту




Педагогічна преса




Корисні посилання






e-mail: prilykidnz9@yandex.ua

Конструктор сайтів - uCoz