Консультпункт для вихователів «До скарбнички педагога»
ПРАВОВЕ
ВИХОВАННЯ
(Перелік видань)
152. Абдель-Хаді Н.
Дитина та її права: Система дотримання прав людини в сім’ї та стратегії
запобігання дит. психол. травмам / Н. Абдель-Хаді, Т. Кульбачна,
О. Куриленко // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 5.–10.
153. Александрова Т.В. Формування правової компетентності
підлітків як соціально-педагогічна проблема // Теоретико-методичні
проблеми виховання дітей та учнівської молоді: Зб. наук. праць / Ін-т
пробл. виховання АПН України.– К., 2004.– Вип. 6.– Кн. 2.–
С. 218–221.
154. Александрова Т.В. Формування правової компетентності як
превентивний напрям соціально-педагогічної роботи з підлітками // Науковий
вісник: Зб. наук. праць / Чернів. ун-т.– Чернівці, 2005.– Вип. 225:
Педагогіка та психологія.– С. 3–6.
155. Бабенко К. Що робити, щоб тебе не принижували
/ К. Бабенко, І. Дідковська // Психолог.– 2004.– № 3–4,
січ.– С. 38–40.
156. Бабич В. Бо прагнуть стати... кращими // Вихов.
робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 15–16.
157. Белолуцкая А. Я в политики пойду, пусть меня научат
// Пед. вестн.– 2004.– 1–31 дек.– С. 12.
158. Бойко Д.М. Особливості засвоєння старшокласниками
правових знань // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук.
праць / Ін-т психології ім. Г.С. Костюка.– К., 2003.– Т. 1. Ч.
1.– С. 27–31.
159. Веремей Л.Ф. Українознавчі аспекти виховання права
свідомості учнівської молоді // Українознавство в розбудові національної
освіти України ХХІ століття: проблеми та перспективи розвитку: Зб. наук. праць
/ Наук. дослід. ін.-т українознав.– К., 2004.– Т. 2.– С. 169–173.
160. Взаємодія з батьками // Позаклас. час.– № 2004.– № 23–24.–
С. 48–52.
161. Відомі педагоги про захист прав дітей: Януш Корчак
(1878–1942) // Шк. б-ка.– 2006.– № 5.– С. 42–47.
Подаються уривки із праці Януша Корчака «Як любити дітей».
162. Володарська М.О.
Світ прав дитини: Уроки громад. освіти: Інтеракт. методики.– Х.: Скорпіон,
2005.– 107 с.
Пропонуються уроки, розраховані на учнів початкових класів.
163. Голованов В.
«Свой мир мы строим сами»: Всерос. конкурс образоват. и соц. проектов
// Граждановедение.– 2005.– 2 июня.– С. 3.
Мета конкурсу – сприяти громадянській і правовій освіті
учнів і студентської молоді.
164. Ґудзь І. Правове
виховання школярів // Директор шк.– 2004.– № 35.– С. 17–20.
Директор Київської школи № 129 розповідає про досвід
право-виховної роботи з молодшими школярами, що ґрунтується на врахуванні
морально-психологічних особливостей дітей, їхнього настрою у ході уроків, а
також представляє розробки схем форм і методів профілактики правопорушень,
правового виховання та освіти і текст наказу «Про роботу з підлітками, що
потребують особливої педагогічної уваги».
165.
Ґудзь І. Правове виховання школярів
// Директор шк.– 2004.– № 36.– С. 21–26.
Подаються орієнтовна тематика використовуваних у школі
бесід з морально-правового виховання учнів молодшого, середнього та старшого
шкільного віку; «Батьківський катехізис, або закони розумно організованого
сімейного виховання школярів»; програми клубів для батьків «Сімейна розмова»,
«Батьківські проблеми», «Авторитет», а також розробки циклів
зустрічей-конкурсів з про-блем алкоголізму, токсикоманії та наркоманії.
166. Гудимов В.
Говорила сыну мать: «Не водись с ворами» // Воспитание школьников.– 2004.–
№ 10.– С. 49–56.
167. Дербеньова А.Г. Правова освіта в учбових закладах
для обдарованої учнівської молоді / А.Г. Дербеньова,
Ю.В. Бутенко // Історія та правознав.– 2005.– № 29.– С. 14.
168. Диканенко Л. Союз неравнодушных // Библиотека.–
2005.– № 9.– С. 37–39.
Висвітлюється спільна робота закладів культури, освіти та
місцевої влади Російської Федерації з профілактики бездоглядності та
правопорушень серед дітей м. Ярославля.
169.
Дітям про Декларацію та Конвенцію із захисту прав дитини: Захист прав та гідності мал. дитини у системі роботи з
дітьми у ДНЗ // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 22–34.
170. Дорошок Т. Активні форми роботи із запобігання
торгівлі дітьми серед старшокласників // Науковий вісник: Зб. наук. праць
/ Чернів. ун-т.– Чернівці, 2005.– Вип. 244: Педагогіка та психологія.–
С. 59–63.
171. Ермолаева Е. Сегодня игра – завтра реальность
// Граждановедение.– 2005.– 7 июля.– С. 1.
172. Защищая детство / Сост. Т.Е. Заводова,
О.А. Хаткевич.– Минск: Красико-Принт, 2005.– 125 с.– (Деятельность
клас. ру-ководителя).
173. Зыков М. Конституция Российской Федерации и
воспитание школьников // Воспитание школьников.– 2004.– № 10.–
С. 14–19.
174. Іванець Н.О. Формування правової культури серед
учнівської молоді // Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 73–74.
175. Иваницкая Е. Как вести себя со стражами порядка?: К
встрече с милицией подросток должен быть подготовлен. И здесь без помощи
учителя не обойтись // Первое сент.– 2006.– 11 февр.– С. 18.
176. Іова Ю. В. Про формування правомірної поведінки в
контексті правової соціалізації // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.–
С. 2–4.
177. Кічук Я. Динаміка змісту правової освіти учнівської
молоді: деякі історико-пед. аспекти // Науковий вісник: Зб. наук. праць
/ Чернів. ун-т.– Чернівці, 2003.– Вип. 176: Педагогіка та психологія.– С. 49–53.
178. Ковчина І.М. Підготовка студентів до соціально-правового захисту
школярів: (Навч.-метод. посіб.) / Нац. пед. ун-т
ім. М.П. Драгоманова.– К.: Логос, 2003.– 137 с.
У посібнику викладено основні теоретичні положення
соціально-правового захисту дітей і молоді в Україні, розкрито методику і
технології роботи соціальних педагогів з цією категорією населення.
179. Кочергина В.
Правовое воспитание дошкольников // Дошк. воспитание.– 2004.– № 6.–
С. 2–5.
Конспект заняття з шкільною групою на тему: «Про «Загальну
декларацію прав людини» та «Про Конвенцію про права дитини».
180. Крутенко О.В.
Виховання правової культури – шлях до побудови правової держави
/ Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 81.
181. Куриленко О. Дитині про права людини // Психолог.– 2004.– №
3–4, січ.– С. 4.
182. Кучеренко Т.А. Система правової освіти та виховання
// Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 8–11.
183. Литовченко О. Профілактика правопорушень у
позашкільних закладах // Шк. світ.– 2004.– № 18.– С. 19–20.
184. Ложкіна Т.І. Право дитини на дружбу: Конспект
заняття з розділу «Права дитини» (старш. група) // Розкажіть онуку.–
2004.– № 28–29.– С. 2–4.
185. Лусік О. Розвиток оціночних відносин в позаурочній
пізнавальній діяльності – основа формування морально-правової культури підлітків
// Педагогіка: Наук. зап. / Терноп. держ. пед. ун-т.– Т., 2004.– №
1.– С. 91–94.
186. Майор Н.С. Дітям про їхні права: Метод. посіб.
/ Н.С. Майор, О.Ю. Чаварга.– Ужгород, 2005.– 82 с.
187. Манько Л.А. Правила і закони в твоєму житті
// Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 82.
188. Махінчук М. Відвести юнь від злодіянь // Уряд.
кур’єр.– 2004.– 9 верес.– С. 16.
189. Мовчун А.І. Кожна дитина має право: Вихов. заняття
за кн. С. Гавриша «Маленькі історії про великі істини».– Х.: Веста: Ранок,
2004.– 159 с.: ілюстр.
Видання допоможе у проведенні позакласних занять з учнями
початкових класів та підлітками.
190. Можайкіна О.С.
Формування особистості неповнолітнього в контексті запобігання протиправної
поведінки // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в
закладах освіти: Зб. наук. праць / Рівнен. держ. пед. ун.-т.– Рівне,
2003.– Вип. 26.– С. 149–152.
191. Мяло П.І. Конституційні обов’язки громадян України
// Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.– С. 83.
192. Нагорний А. Формування правового мислення учнів:
Система роботи [з правового виховання] НВОШК-ліцею № 2 м. Рівного
// Директор шк.– 2004.– № 3–4.– С. 19–29.
193. Негога Г.І. Я закликаю до розмови // Б-чка
вихователя дит. садка.– 2005.– № 15–16.– С. 4–6.
194. Парфанович І. Правосвідомість неповнолітніх, які
вступають у конфлікт із законом: аспект правового захисту їх державою //
Педагогіка: Наук. зап. / Терноп. нац. пед. ун-т.– Т., 2004.– Вип. 6.–С.196–200.
195. Пащенко Е.М. Первая встреча с законом
// Библиотека.– 2005.– № 3.– С. 47–49.
Розповідь про роботу правової школи «Феміда», організованої
у центральній міській бібліотеці для дітей міста Смоленська Російської Федерації.
196. Пихтіна Н.П.
Педагогічна профілактика адекватної поведінки молоді: Навч.-метод. посіб. для
вчителів, психологів, соц. працівників / Н.П. Пихтіна,
Н.І. Яковець; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М. Гоголя.– Ніжин,
2003.– 116 с.
197. Пихтіна Н.П. Профілактика та соціально-педагогічна робота з дітьми
девіантної поведінки: Навч. прогр. для спец. «Соц. педагогіка» та «Практ.
психологія» / Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М. Гоголя.– Ніжин: Вид-во
НДПУ ім. М. Гоголя, 2004.– 44 с.
198. План реалізації Конвенції ООН про права дитини в роботі з педагогами // Дит.
садок.– 2006.– № 22–24.– С. 14–22.
199. Пометун О.І. Практичне право: Навч. посіб.: 8 кл.
/ О.І. Пометун, Т.О. Ремех, І.М. Гейко; За ред.
О.І. Пометун.– 2-ге вид., доповн. і переробл.– К.: Вид-во А.С.К., 2003.–
207 с.
Виклад завдань і вправ, що відповідають віковим
особливостям підлітків, а також основних правових норм, які стосуються
неповнолітніх громадян України, і порад як дітям, так і їхнім батькам,
учителям.
200. Права дитини:
сучасний досвід та інновації: Зб. інформ. і метод. матеріалів / Упоряд.
Г. Лактіонова, О. Калібаба, З. Кияниця та ін.; За заг. ред.
Г. Лактіонової.– К.: Либідь, 2005.– 250 с.
201. Права дитини в історичному контексті // Шк. б-ка.– 2006.– №
5.– С. 39–41.
202. Права неповнолітніх: Якщо тобі немає 18-ти
// Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 10–20.
Роз’яснюються особливості прав неповнолітніх у віці від
15-ти до 18-ти років.
203. Правова стежина: Метод.
рек. по превент.-правовому вихованню користувачів / Сум. обл. б-ка для
дітей; Уклад. Н.Б. Нагорна.– Суми, 2005.– 17 с.
204. Правовиховна робота з підлітками: З досвіду роботи Дерман. гімназії
Рівнен. обл. // Сіл. шк. України.– 2004.– № 15.– С. 11–13.
205. Правовое воспитание: Сб. образоват. прогр.– М.: ГОУ ЦРС ДОД, 2004.–
64 с.– (Сер. «Б-чка для педагогов, родителей и детей»).
206. Рожнева Ж. Вчимося жити разом / Ж. Рожнева, Л.
Давидович // Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 53–54.
Пропедевтичний курс вивчення дітьми дошкільного і
молод-шого шкільного віку прав дитини і прав людини.
207. Ролінський В.
Проблеми насильства неповнолітніх як гостре соціальне явище // Нова пед.
думка.– 2004.– № 2.– С. 101–102.
208. С чего начать: Метод. рекомендации для педагогов и психологов дошк.
учреждений по воспитанию правовой культуры дошкольников // Дошк.
образование.– 2004.– № 20.– С. 6, 19.
209. Савченко М. Методичні поради до організації
навчання правам дитини // Відкритий урок.– 2005.– № 9–10.– С. 28–34.
210. Свої права ти добре знай, їх шануй і захищай: Адапт. прогр.
// Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 41–47.
211. Ситников А.В. Традиции правовой культуры России и
проблемы воспитания правосознания в системе образования // Образование.–
2004.– № 12.– С. 9–13.
212. Скворець В.О. Право в нашому житті
// Позаклас. час.– 2004.– № 17–18.– С. 49–50.
213. Скороходова Н. Воспитание законопослушного
школь-ника и поведенческий стиль учителя // Нар. образование.– № 1.–
С. 197–204.
214. Терещенко Ю. Щоб людина стала людиною: Виховання
молоді в контексті законодав. проекту [«Про виховання дітей та молоді»]
// Віче.– 2005.– № 1.– С. 67–70.
215. Ткачук Р. Якщо тобі немає 18-ти...: 3-є вид.,
виправл. і доповн.– [К.]: Ін-т громад. сусп-ва, 2003.– 27 с.– (Знайте свої
права і вмійте їх захищати).
Спроба показати неповнолітнім, що їм гарантує закон і що
він від них вимагає.
216.
Українська мова і література. Правовий статус дитини: Нестандарт. уроки. Уроки позаклас. читання.– Т.: Навч.
кн.-Богдан, 2004.– 128 с.
У запропонованих уроках з рідної мови лінгвістична лінія
пов’язана з культурознавчою темою громадянського виховання. Заняття з
української літератури ґрунтуються на формуванні громадянської культури в
процесі вивчення певного твору і на базі знань «Конвенції про права дитини».
217. Федоренко О.І. Сутність,
методи та прийоми профілактично-виховної роботи // Педагогічні науки: Зб.
наук. праць / Сум. держ. пед. ун-т.– Суми, 2003.– С. 85–94.
218. Харківська Н.І. Правова освіта має бути
безперервною // Вихов. робота в шк.– 2005.– № 11.– С. 5–7.
219. Хутиз З. Закон і ми // Шк. світ.– 2004.– №
41.– С. 9–11.
220. Чаус О. Правило, право, обов’язок: Правова освіта
старших дошкільнят // Дошк. виховання.– 2004.– № 2.– С. 6–7.
221. Чувство причастности / Подгот. И. Димова,
М. Курганова // Граждановедение.– 2005.– 2 июня.– С. 4–5.
Матеріали про обласний етап конкурсу соціальних проектів
Всеросійської акції «Я громадянин Росії», Томська область, 2005 р.
222. Чудинова В.П.
Дети и библиотеки в меняющемся информационном пространстве: оценка «рисков»
/ В.П. Чудинова, Л.Н. Косенко, А.И. Михайлова // Школ.
б-ка.– 2006.– № 2.– С. 17–23.– Бібліогр.: С. 23–24.
Розглядається стан інформаційного і кібернетичного
просторів, що розвиваються з точки зору прав дітей, викладених у «Конвенції про
права дитини».
223. Шевченко Н.Ю.
Інформування батьків про права дитини // Діти — батьки — сім’я.—К., 2004.—
Вип. 1.— С.39-45.
Організаційні та методичні рекомендації, міні-лекції,
діагностична гра.
224.
Шевченко Н.Ю. Права дитини — права батьків
// Діти — батьки — сім’я.—К., 2006.— Вип. 5.— С.11-16.— Бібліогр.: С.16.
Розглядаються підходи до прав дитини, стилі сімейного
виховання та умови для реалізації прав дитини.
225.
Шевченко Н.Ю. Ставлення батьків до прав
дитини // Діти — батьки — сім’я.—К., 2005.— Вип. 3.— С.16-21.— Бібліогр.:
С.21.
Результати соціологічного дослідження.
226. Шишлова Н.
Батькам про права дитини // Психолог.– 2004.– № 3–4, січ.– С. 3.
227. Я – маленька людина: Прогр. з прав. виховання дітей дошк. віку
// Дит. садок.– 2006.– № 22–24.– С. 2–13.
228. Як не стати жертвою злочину // Позаклас. час.– 2006.– № 5–6.–
С. 84.
|